info@basisschool-dender.be

speelplaats lagere school.

Spelen neemt een belangrijke rol in in de persoonlijkheidsontwikkeling van een kind, op intellectueel, sociaal, motorisch en emotioneel vlak. Spel bevordert daarnaast de sociale vaardigheden van kinderen. Ons uitgestrekt schooldomein leent zich uitstekend voor een gevarieerd aanbod aan spelplezier. De grote speelplaats beschikt over 2 four square velden en een basketbalveld met 2 basketringen. De kinderen leven zich ook graag uit op het speeltoestel met hangbrug, klimmuur en glijbaan. Aan de zijkant van de schoolrefter staan een aantal bomen. Hier is een dikke ondergrond aangelegd met fijne schors waar volop geravot wordt. In een rustiger hoekje hangen krijtborden voor wie graag tekent. Bij regenweer schuilen we onder de 2 afdaken. Via de overdekte speelruimte lopen de kinderen door naar de kleine speelplaats met bijbehorend grasperk. De oudste leerlingen tonen graag het beste van zichzelf in hun favoriete sport op het voetbalveldje.

translate