de gebouwen.

Het hoofdgebouw van onze school ligt langs de oever van de Dender en kijkt uit op de flank van de Oudenberg. Hier bevinden zich de ruime klaslokalen van de lagere school, verspreid over 2 verdiepingen. Aparte hoeken zorgen in elke klas voor een warme en huiselijke sfeer. In de brede gangen zijn kleine werkplekken geïntegreerd waar leerlingen hun taken zelfstandig kunnen uitvoeren. Ook de grootste kleuters hebben hier hun plekje. Verder is er plaats voor de schoolbibliotheek, de sportzaal, de schoolrefter, het lokaal van de kinderopvang en een overdekte speelruimte die fungeert als brug tussen twee speelplaatsen.

de kleuterklassen.

De peuters en jongste kleuters voelen zich volledig thuis in de vernieuwde kleuterblok. Zowel de binnen- als de buitenruimtes bieden maximale bewegingsvrijheid. De aangrenzende kleuterspeelplaats maakt een vlotte afwisseling tussen binnen- en buitenactiviteiten mogelijk.

de lagere school.

De ruime klaslokalen van de lagere school liggen verspreid over 2 verdiepingen in het hoofdgebouw. Aparte hoeken zorgen in elke klas voor een warme en huiselijke sfeer. Elk lokaal is uitgerust met een digitaal bord of een projector. In de brede gangen zijn kleine werkplekken geïntegreerd waar leerlingen hun taken zelfstandig kunnen uitvoeren.

speelplaats kleuters.

Naast het hoofdgebouw bevindt zich een aparte kleutertuin waar onze peuters en kleuters zich ten volle uitleven op de kleurrijke speeltuigen.

speelplaats lagere school.

Spelen neemt een belangrijke rol in in de persoonlijkheidsontwikkeling van een kind, op intellectueel, sociaal, motorisch en emotioneel vlak. Spel bevordert daarnaast de sociale vaardigheden van kinderen. Ons uitgestrekt schooldomein leent zich uitstekend voor een gevarieerd aanbod aan spelplezier.

de sportzaal.

Onze school beschikt over een ruime polyvalente sportzaal waar de kinderen hun motorische vaardigheden volop ontwikkelen aan de hand van klimtouwen, twee mobiele sportramen, rekstokken en een evenwichtsbalk. De aanwezigheid van een volleybalterrein maakt het ook mogelijk om diverse balvaardigheden te beoefenen. De sportzaal doet daarnaast dienst als ruimte voor verschillende activiteiten zoals de boekenbeurs, het bezoek van de Sint of, bij minder goede weersomstandigheden, de kerstmarkt en proclamatie,...

de List bib.

Omdat we ervan overtuigd zijn dat wie goed kan lezen ook goed kan leren, stapten we enkele jaren terug in het LIST-project. LIST = leesinterventieproject voor scholen met een totaalbenadering of kortweg: lezen is tof! Elke dag zijn onze kinderen met boeken bezig. De kleuters en de kinderen van het eerste leerjaar werken doorheen de dag met een gevarieerd aanbod van boeken en ontwikkelen zo verder hun lees-, luister-, spreek- en schrijfvaardigheden.

het didactisch bos.

Tijdens het schooljaar 2021-2022 brachten de leerlingen van het derde leerjaar het speel- en leerbos in kaart. Ze ontworpen zelfgemaakte pictogrammen met duidelijke gevaars-, aanwijzings-, gebods- en verbodstekens en plaatsten die in het bos. Alle leerjaren hebben elk om beurt hun eigen bosweek. De speeltijd gaat dan door in het bos in plaats van op de speelplaats. Enthousiast trekken ze hun laarzen aan en beleven ze dolle pret: ravotten, kampen bouwen, klimmen en klauteren… plezier gegarandeerd! Ook voor buitenlesjes is het bos de ideale plek. Een extra groene troef vlak naast ons schooldomein!