het schoolteam.

GO! Dender vormt verdraagzame, respectvolle, positief kritische, mondige, verantwoordelijke, geëngageerde, zelfstandige, creatieve, sociale en leergierige persoonlijkheden. Ons team zet zich dagelijks in om dit te realiseren.

zorg en clb.

Onze school richt zich niet alleen op het verwerven van kennis maar zet ook maximaal in op het ontwikkelen van creativiteit, sociale en culturele vaardigheden. De zorgcoördinator gaat samen met de klasleerkracht(en) op zoek naar geschikte hulp(middelen) om kinderen te begeleiden die het moeilijker hebben met of tijdens het klasgebeuren: meer uitdaging, verbeteren van de werkhouding. We focussen op klasinterne zorg, zowel bij de kleuters als bij de leerlingen van het lager onderwijs.

de leerlingenraad.

GO! Dender stelt jaarlijks een leerlingenraad samen. Wie interesse heeft, stelt zich op een originele manier kandidaat in de eigen klas en maakt zo kans om verkozen te worden. De leerlingenraad bestaat uit 1 leerling per klas van het vierde, vijfde en zesde leerjaar en wordt ondersteund door 2 leerkrachten. Ze behartigen de belangen van alle leerlingen op school. Maandelijks komt de raad samen en wisselt ideeën uit voor een nog aangenamer schoolklimaat. Dit gaat van het verfraaien van de speelplaats tot het organiseren van gezamenlijke activiteiten. Zo kwam oa onze ondertussen traditionele ‘talentenjacht’ tot stand. Leuk toch?

de oudervereniging.

De oudervereniging ‘BSGO Dender’ is een groep van geëngageerde en enthousiaste ouders die, samen met de school, een aantal evenementen organiseert waarvan de opbrengsten gebruikt worden voor oa de aankoop van educatief materiaal of afscheidsgeschenkjes voor de leerlingen van het zesde leerjaar. Maar er is meer! Elk jaar zorgt de oudervereniging voor het bezoek van de Sint aan de school, laat onze allerkleinsten dolle pret beleven op de kermis en verrast de leerlingen van het eerste leerjaar met een leuke uitstap.

scholengroep 20.

Scholengroep 20 Zuid-Oost-Vlaanderen is het schoolbestuur van de 15 GO!-scholen in een regio die zich uitstrekt van Geraardsbergen tot Zottegem, over Brakel, Herzele, Zwalm, Zandbergen en Sint-Lievens-Houtem. Onze scholengroep organiseert samen met 25 andere scholengroepen het Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap en behoort tot het GO!. De scholengroep wordt geleid door de algemeen directeur Isabelle Truyen en beheerd door de Raad van Bestuur. Onze scholengroep telt een 800-tal personeelsleden en 6200 leerlingen.​

leerlingenraad.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.