de list bib.

Omdat we ervan overtuigd zijn dat wie goed kan lezen ook goed kan leren, stapten we enkele jaren terug in het LIST-project. LIST = leesinterventieproject voor scholen met een totaalbenadering of kortweg: lezen is tof! Elke dag zijn onze kinderen met boeken bezig. De kleuters en de kinderen van het eerste leerjaar werken doorheen de dag met een gevarieerd aanbod van boeken en ontwikkelen zo verder hun lees-, luister-, spreek- en schrijfvaardigheden. Vanaf het tweede leerjaar start elke klas ‘s ochtends met lezen. Na een voorleesmoment leest elk kind in een zelfgekozen boek. Op die manier proberen we het leesplezier te stimuleren. Onze school heeft dan ook een eigen bibliotheek, de ‘Sasbieb’. Hier ontlenen de kinderen boeken aangepast aan hun interesse en niveau. Het aanbod varieert sterk en wordt jaarlijks meermaals aangevuld met recente uitgaven.